Meddelelse om tab af visse billeddata i image.canon

Den 7. august 2020 offentliggjorde vi resultaterne af vores seneste rapport om tab af billeddata på cloud-platformen image.canon. Vi beklager dybt den ulejlighed, det måtte have medført for brugerne.


Med denne meddelelse vil vi orientere om de foreløbige resultater af vores undersøgelser i forbindelse med hændelsen.


Canon tilbyder tjenester til vores brugere over hele verden på vores website image.canon, der består af: (a) korttidslagring, hvor brugere uploader og lagrer billeder i op til 30 dage; og (b) langtidslagring, hvor brugere lagrer billeder på op til 10 GB/bruger uden tidsbegrænsning.


Da Canon den 30. juli skiftede til en ny version af softwaren for at styre disse tjenester, aktiverede koden til at styre korttidslagringen både korttids- og langtidslagringen, hvilket forårsagede tab af nogle af de billeder, der var lagret i mere end 30 dage.


Den 4. august identificerede vi koden, der forårsagede hændelsen, og korrigerede den. Vi fandt ikke nogen uautoriseret adgang til image.canon. Hændelsen forårsagede ingen læk af billeder.


Der er teknisk set ikke nogen mulighed for at gendanne de tabte videobilleder. Stillbilleder kan gendannes, men ikke med den oprindelige opløsning. Vi vil kontakte de berørte brugere snarest for at overbringe vores uforbeholdne undskyldning.