ARTIKEL

Sådan vedligeholder og accelererer I produktiviteten i et hybridt arbejdsmiljø

Find ud af, hvordan I kan give processer et ekstra boost i en hybrid arbejdsopsætning, fra fornyelse af en kundekontrakt til godkendelse af en leverandørfaktura.

Folk, der sammen arbejder på deres bærbare computere på et stort kontor

Vil I holde jeres teams oppe i fart, uanset hvor de befinder sig?

Historisk set har udtrykket "kontormedarbejdere" været et udtryk ikke kun for, hvor folk arbejdede, men også den type arbejde, de udførte – informationsbaseret og, i løbet af de sidste to årtier, udført på computere.

I de senere år har begrebet kontorarbejde udviklet sig igen. I stedet for at være bundet til ét sted giver organisationer i stigende grad medarbejderne mulighed for at arbejde hvor som helst, forudsat at de stadig er produktive.

Mange af vores kunder bevæger sig mod denne hybride arbejdsmodel på langt sigt og kombinerer flere typer arbejdsplads: Fra et hovedkontor eller et satellitkontor til medarbejdernes hjem, til delte kontorfællesskaber, togvognen eller afgangshallen under rejser.

Efterhånden som hybridarbejde bliver mere og mere almindeligt, begynder IT-chefer at undersøge, hvordan man kan arbejde uden for kontoret, og hvordan man optimerer dette, så det bliver så produktivt som muligt.

Nedenfor udforsker vi fire ofte stillede spørgsmål fra organisationer, der ønsker at opretholde og accelerere produktiviteten i et hybridt arbejdsmiljø, og forklarer, hvordan Canon kan hjælpe med at håndtere dem.

Mange af vores afdelinger er stadig afhængige af papir i deres daglige workflows. Vil det gøre det svært at tilpasse sig en hybridmodel?

Det er almindeligt, at virksomheder er afhængige af papirdokumenter. Det gør det ikke umuligt at gå over til en hybrid arbejdsmodel, men det kan gøre overgangen mere kompleks.

Det er ikke nødvendigt at skifte til en digital model med det samme, men det er vigtigt at optimere afhængigheden af print over tid. Det vil ikke blot gøre det nemmere for jeres teams at arbejde fra andre steder, men også føre til lavere omkostninger – både økonomiske og miljømæssige.

Hos Canon ligger vores ekspertise inden for administration og integration af komplekse dokumentworkflows, som kombinerer papir- og digitale processer. Vi forstår, at de fleste organisationer er på en rejse mod digitalisering, og vi kan hjælpe jer med dette. Uanset den unikke balance i jeres organisation kan vi tilbyde skræddersyet support med tilpasning til en hybridmodel.

Hvordan kan vi sikre, at teams, der bruger papirbaserede workflows, stadig kan arbejde effektivt i et spredt team?

Selvom der stadig kan være behov for at have et vist antal medarbejdere på et centralt sted på bestemte tidspunkter, bør ingen medarbejder begrænses på grund af deres behov for at printe eller scanne.

Hos Canon tilbyder vi hardware, der er designet til enhver type arbejdsplads, herunder stationære printere til hjemmearbejde og effektive multifunktionelle printere til travle kontorer. Vores printere leveres med indbyggede tilslutningsmuligheder, som giver teams adgang til de dokumenter, de har brug for, selv uden for kontoret.

Med vores imageRUNNER ADVANCE DX C5800-serie kan dokumenter f.eks. scannes direkte til cloud-lagringsdestinationer som OneDrive og Dropbox eller til eksisterende workflow-programmer. De kan også gemmes eller kategoriseres automatisk af maskinlæringssoftware, hvilket gør det nemt for teams at dele papirarbejde og fortsætte workflows på tværs af lokationer, samtidig med at manuelle fejl reduceres.

Takket være kompatibilitet med mobile applikationer som Canons Print Business og uniFLOW Online Print & Scan kan medarbejderne endda sende dokumenter til print eller modtage digitaliserede dokumenter til deres mobil, mens de er på farten, så de stadig kan få arbejdet gjort effektivt, uanset hvor de er.

Vi sætter vores hardware sammen med en omfattende softwarepakke, der er udviklet til at fungere problemfrit sammen med vores enheder. Løsninger som Cloud Workspace Collaboration – Process Automation leverer den perfekte dokumenthåndterings- og samarbejdsservice til en hybrid virksomhed. Det er en cloud-baseret "steduafhængig" platform, der gør det muligt for medarbejderne at finde, få sikker adgang til og behandle dokumenter med det samme, uanset hvor de befinder sig.

Vi ved, at procesautomatisering kan understøtte medarbejdernes produktivitet, men samtidig skal budgettet holdes for øje: Hvilke automatiseringsapplikationer skal vi prioritere for at understøtte en spredt arbejdsstyrke?

For det første skal I overveje, hvilke smertepunkter der vil blive introduceret i jeres workflows, hvis de føres uden for virksomheden. Procesautomatisering er et virkelig nyttigt værktøj til at overtage eller øge gentagne, strukturerede opgaver. Hvis I sætter det i sammenhæng med en hybrid arbejdsstyrke, bør jeres fokus være på at automatisere gentagne opgaver, som normalt skal administreres af teams personligt.

Canon har masser af erfaring i at hjælpe organisationer med at administrere disse processer. Vores teknologier hjælper med at fjerne byrden for medarbejderne, så workflows kan udføres effektivt, mens de bruger deres tid på mere værdifulde opgaver.

Vores Cloud Workspace Collaboration – Process Automation-service leverer forudkonfigurerede og automatiserede workflows til almindelige virksomhedsapplikationer som f.eks. kontraktstyring og fakturahåndtering. Organisationer, der køber vores enheder, kan øjeblikkeligt aktivere digitale workflows direkte fra dem, hvilket hjælper med at holde virksomheden i gang effektivt på tværs af lokationer.

En kvinde iklædt rødt tøj, der står uden for en bygning og holder sin telefon og smiler.

At gå over til en hybrid arbejdsmodel indebærer en masse ekstra kompleksitet for vores IT-team. Hvordan kan vi undgå at blive overvældet af yderligere arbejde?

Det er ikke nemt at administrere IT på tværs af et hybridt arbejdsmiljø. Der er mange aspekter, I skal tage højde for, fra at sikre, at teams kan få adgang til deres data og dokumenter til at forhindre nye sikkerhedsrisici.

For at gøre hybridarbejde så effektivt som muligt er det vigtigt at have et holistisk overblik over jeres IT-infrastruktur. Selv om jeres organisation kan arbejde på tværs af flere lokationer, er de ikke uafhængige af hinanden. Jeres teams skal kommunikere og oprette forbindelse på tværs af dem uden problemer. Ved at anvende en usystematisk tilgang til IT, som samler værktøjer og løsninger, kan det medføre usammenhængende workflows og integrationsproblemer, hvilket resulterer i yderligere forsinkelser og kompleksitet.

Med dette i tankerne handler det ikke kun om at levere teknologi. Det handler om at levere teknologi, der fungerer problemfrit sammen og på tværs af lokationer. Det er noget, vi har lagt i centrum for vores Digital Transformation Services: Et økosystem af hardware, software og services, der er udviklet til at understøtte effektivt arbejde overalt. Disse gennemprøvede teknologier er designet til at arbejde sammen, hvilket reducerer komplikationer og nedetid for medarbejdere og IT-teamet.

Vi ved også, at det at styre en printerflåde i bedste fald er en hovedpine, men det kan være særligt vanskeligt, når printerne ikke engang befinder sig på virksomhedens område. uniFLOW Online, vores cloud-baserede software, tilbyder en enkelt platform til at forbinde alle arbejdspladser. Via denne platform kan I administrere jeres flåde centralt, uanset hvor printerne er placeret, fra brugersikkerhedstilladelser til overvågning af printforbrug, uafhængigt hvor I arbejder.

Planlægning for produktivitet

Produktiviteten er tæt knyttet til en organisations bundlinje og er derfor højt på enhver leders prioriteringsliste. Mange virksomheder vil være bekymrede for den indvirkning, som en afbrydelse af deres traditionelle driftsmodel vil have på deres medarbejderes produktivitetsniveauer.

Men med den rigtige partner og det rigtige økosystem på plads giver hybridarbejde jer ikke blot mulighed for at opretholde "business as usual", det giver snarere mulighed for at genoverveje og optimere eksisterende workflows for at øge produktiviteten.

Samtidig hjælper investering i det rette teknologiske fundament jer ikke kun med at forbedre hybridarbejdet her og nu. Det er vigtigt at se jeres organisations fremtid som en mulighed for løbende optimering. Dette fundament hjælper IT-teams med at forberede deres organisation på forandring, hvilket gør det nemmere at udvikle og optimere i fremtiden.

En tegneserieagtig illustration af tre voksne fra forsiden af Hybrid in Action

Hybridarbejde i aktion!

Få mere at vide om, hvordan Canons økosystem af teknologier kan drive produktivt hybridarbejde for jeres organisation.

Relaterede produkter og løsninger

  • uniFLOW Online

    En avanceret, sikker print- og scanningsløsning, der gør det muligt for virksomheder at administrere hele deres printmiljø via clouden.

  • Managed Print Services

    Let byrden for medarbejderne, spar penge og undgå datasikkerhedsbrud ved at outsource jeres printadministration.

  • imageRUNNER ADVANCE DX C5800-serien

    Håndtér og behandl dokumenter hurtigere og mere sikkert med vores avancerede, smarte A3-farvemultifunktionsprintere.

  • Se mere

  • Digital Transformation Services

    Driv jeres digitale transformation fremad, uanset hvor I arbejder fra

  • Administration af informationssikkerhed i et hybridt arbejdsmiljø

    Få vigtige tips til sikker håndtering af data med Canon, uanset hvor jeres arbejdsstyrke er baseret

  • 5 tips til bedre virksomhedsdrift

    Få jeres strategi i form med denne essentielle to-do-liste, lige fra genplanlægning af jeres daglige workflows til skift til clouden

  • Tal med os om at skabe et produktivt hybridmiljø