Digital transformation er allerede et centralt, strategisk initiativ, som har fået en øget betydning efter covid-19's udbrud. 59 %1 af IT-beslutningstagerne siger, at presset fra pandemien har fremskyndet deres arbejde med digital transformation. Det "nye normale" har en dyb indvirkning på, hvordan jeres hardwarekrav vil se ud i fremtiden. For at sikre at jeres investeringer ikke går til spilde, bør I overveje, hvordan jeres kontorteknologi passer ind i jeres langsigtede digitale transformationsstrategi.
ARTIKEL
Derfor kan beslutninger vedr. hardware være afgørende for jeres digitale transformation
Spredte arbejdsstyrker ændrer investeringsprioriteterne
Mens statistikkerne varierer, forudser forskning2, at 25-30 % af arbejdsstyrken vil arbejde hjemme flere dage om ugen inden udgangen af 2021. Fjernarbejde er ikke et nyt fænomen, der er opstået på grund af pandemien, men nærmere en vedvarende tendens, der har vundet fodfæste i det sidste årti. Med masser af profilerede brands, der annoncerer deres engagement i en mere fleksibel og hybrid tilgang til arbejde, kan vi forvente et hurtigere fald i kundesøgning, men virkeligheden er, at kontorets rolle simpelthen vil ændre sig. I stedet for at være standarden for al arbejdsaktivitet vil det være en mulighed for opgaver som samarbejde ansigt til ansigt og brug af specialressourcer.
Virksomheder og deres arbejdsstyrker vil nu have frihed til at stille spørgsmålet: Hvad vil jeg opnå, og hvilken arbejdsplads understøtter det bedst? Virksomhedens og IT-lederens rolle vil være at sikre, at teknologien aldrig kommer ind i denne beslutningstagning, men at den fungerer som en baggrundsfacilitator for ethvert arbejdsmiljø. For IT-chefer vil dette være en betydelig overgang. Tidligere har virksomhederne prioriteret teknologiinvesteringer for kontoret, men hvis hybridarbejde skal fungere efter hensigten, skal alle arbejdsmiljøer behandles ens. Målet bør være at sikre en ensartet arbejdsoplevelse, uanset hvor man befinder sig.
Teknologi, der understøtter en hybrid virkelighed
På denne baggrund er investeringer i den rette teknologi afgørende. Fokus bør være på at sikre, at normale virksomhedsprocesser, f.eks. kreditorbogholderi eller ansættelsesprocesser, stadig kan fungere effektivt, selv om flere medarbejdere vælger at arbejde hjemme på deltids- eller fuldtidsbasis. Digitalisering vil være en vigtig del af dette fjernsamarbejde, da teams ikke så nemt kan arbejde sammen med fysiske dokumenter. Ved at omdanne fysiske dokumenter til digitale data gør medarbejderne det ikke blot tilgængeligt for teammedlemmer, der sidder derhjemme, men det sikrer også, at de selv kan fortsætte med at arbejde på dokumenter, selvom de tager hjem – hvilket muliggør effektivt solo- og teambaseret hybridarbejde.
Næsten halvdelen (49 %) af virksomhedslederne betragter digitaliseringen af papirbaserede processer som meget vigtig for initiativer til virksomhedstransformation3. Men på trods af at der lægges vægt på transformation, mener 65 % af IT-beslutningstagerne, at papir stadig vil være vigtigt for arbejdspladsen i 20254. Uanset udviklingen inden for digital teknologi er tidligere prognoser for det nye "papirløse kontor" endnu ikke blevet til virkelighed. Selv under så ekstreme forhold, som f.eks. under pandemien, hvor digitaliseringen øges, er virksomhederne ofte stadig ikke i stand til at erstatte papirworkflows med 100 % digitale løsninger5. Virkeligheden er, at de fleste virksomheder stadig har brug for fysiske dokumenter på et tidspunkt i de almindelige workflows i virksomheden, uanset om det er fordi de starter på papir eller slutter på det.
Hvad betyder det for investeringer? Det betyder, at vi, i det mindste i fremtiden, kan antage, at IT-chefer vil være nødt til at investere i teknologi, der understøtter effektive hybride arbejdsmetoder.
Vælg den rette hardware
Det er vigtigt at købe den rigtige hardware for at skabe et teknologisk økosystem, der understøtter hybridarbejde. Selvom det kan være fristende at foretage investeringer baseret på tidligere købsbeslutninger eller på omkostningsbesparelser, er nutidens verden fundamentalt anderledes end for blot 12 måneder siden. Nutidens hardware til print og scanning skal fungere som en hub for hybride workflows. Tilslutningsmuligheder og digitaliseringsfunktionalitet bør være nøglen til fremtidige købsbeslutninger.
Canons portefølje er specifikt designet med henblik på effektivt hybridarbejde. Vores smarte, multifunktionelle enheder er bygget med den nyeste teknologi til dokumentregistrering og -behandling og indbygget, avanceret cloud-tilslutning til fælles cloud-lagring og workflow-anvendelse.
Vores multifunktionsenheder – som f.eks. vores nyligt lancerede imageRUNNER ADVANCE DX C5800-serie – tilbyder ikke blot de nyeste printfunktioner, men også intelligent scanningsteknologi, der understøtter digital transformation. Medarbejderne kan nemt omdanne printdokumenter til digital information, som kan sendes direkte til tjenester som OneDrive eller Dropbox eller tilsluttes virksomhedens workflows, f.eks. SAP's Concur. Denne forbedrede tilslutningsmulighed sikrer, at information er tilgængelig for kollegaer uanset dens placering, og understøtter mere effektivt arbejde, uanset hvor man befinder sig i verden.
Som IT-chef har 2020 sandsynligvis haft stor indflydelse på IT-strategier og investeringsprioriteter. Mens den umiddelbare prioritet på kort sigt vil være at "få IT til at fungere", bør virksomhederne være i gang med i praksis at tænke på langvarigt hybridarbejde. Hvordan vil workflows fungere effektivt på tværs af flere lokaliteter? Hvilke elementer i disse processer kan let digitaliseres? Og hvor er print stadig en absolut nødvendighed? For at understøtte problemfrit arbejde, selv når der skiftes mellem print og digital, bør IT-chefer være på udkig efter at investere i næste generation af multifunktionsenheder, som ikke blot tilbyder daglige printfunktioner, men også de funktioner, der muliggør tilslutning, digitalisering og workflows, som moderne multifunktionsenheder kan tilbyde.
Opdag, hvordan vores nyeste multifunktionsenheder besvarer jeres digitale transformationsbønner
- https://www.idg.com/tools-for-marketers/cio-pandemic-business-impact-survey-2020/
- https://globalworkplaceanalytics.com/work-at-home-after-covid-19-our-forecast
- Quocirca, Print 2025
- Quocirca, Print 2025
- IDC’s European Hardcopy survey, April 2020
Relaterede produkter og løsninger
-
Digitalt Farveprint
imagePRESS C170
Fra små og mellemstore virksomheder til interne printmiljøer – fremstil en lang række kreative applikationer, og flyt jeres grænser med imagePRESS C170. -
Multifunktionsfarveprintere
imageRUNNER ADVANCE DX C5800-serien
Håndtér og behandl dokumenter hurtigere og mere sikkert med vores avancerede, smarte A3-farvemultifunktionsprintere. -
SOFTWARE
Cloud Workspace Collaboration: Procesautomatisering
Registrér dokumenter, og find lynhurtigt den information, du behøver – uanset om du arbejder på kontoret, derhjemme eller på farten.