Neon-print er kommet
for at blive

Af Hiroaki Shirakawa, Product Manager, Canon Europe

Illustration af en futuristisk kvinde

Se verden i farver

Marketingfolk er under mere pres end nogensinde før for at få deres kampagner til at være ekstremt virkningsfulde, fremkalde en reaktion og øge antallet af besøgende, så de er afhængige af farver som et af de mest effektive værktøjer, de har til rådighed. Og når vi kommer ud af pandemiens restriktioner, bruges især neonfarver til at få publikum til at stoppe op1.

Du behøver blot at se på neonfarvens kulturelle historie for at se, hvorfor den er så fremtrædende lige nu. Fluorescerende farver repræsenterer sjov, ungdommelighed og overskud – tænk på 1950'erne Las Vegas, Miami Beach, Madonna i 1980'erne, cocktails, '90'ernes acid house-fester... Neon skriger fest, feel-good, sorgløshed, dans og glamour2 – den diametrale modsætning til den triste, kedelige, angstfyldte oplevelse af pandemiens nedlukninger og sociale restriktioner. Ganske enkelt bruger brands neon som en modgift til urolige tider.3

Og det er ikke kun grafisk design og emballage, der tænder for neonlys, men også de faktiske produkter. Designere som f.eks. Kenzo, Longchamp og Balmain4 og flere mainstream-modenavne, herunder Adidas og Puma, har lanceret 2021-kollektioner i lyse farver og neon, og tendensen er også blevet snappet op af skønheds- og boligindretningsbranchen.

Men kan printleverandører trygt imødekomme den stigende efterspørgsel efter reklameapplikationer i storformat, der har den visuelle neoneffekt? Er der noget mere skuffende for en brand-kunde end print, der slet ikke lever op til det originale grafiske design, eller som undersælger et produkt? Farve er udtryk for et brands personlighed, så hvis det printede output ikke lever op til køberens høje forventninger, vil det sandsynligvis blive afvist, og så er det tilbage til tegnebrættet, hvilket betyder spild, udgifter, tabt tid og en utilfreds kunde.

Se denne video nu for at se, hvordan Canons nye imagePROGRAF GP-serie hjælper brands med at komme igen endnu skarpere!!

Vær sikker på farver

Indtil for nylig ville brands, der ønsker at gengive billeder med neonfarver, være stillet over for dyre, lange analoge oplag og længere leveringstider. Takket være en ny generation af Canon imagePROGRAF-storformatprintere – GP-serien – kan mindre printvirksomheder og grafiske producenter, kreative bureauer og in-house-trykkerier nu give plakater og POS-materialer en markant effekt og et højt indhold af fluorescens. Det bør være velkomne nyheder for dem, der øjner chancen for at surfe med på farvetrenden, tilføje kreativ værdi, glæde kunder, skille sig ud og endda kræve en større markedsandel5.

Denne længe ventede serie af storformatprintere er designet til at gøre imponerende kampagnegrafik levende med mættede farver kombineret med overlegen produktivitet. Med et udvalg af fire modeller, der tilbyder ti eller fem pigmenterede, vandbaserede blækfarver plus fluorescerende pink blæk, er disse printere verdens første inden for vandbaseret storformatprint. Og med tre forskellige printbredder kan virksomheder i alle størrelser nu gengive en større farveskala for at skabe iøjnefaldende applikationer, der virkelig får folk til at vende sig om.

Alle printere i imagePROGRAF GP-serien er nemme at bruge og leveres med en række understøttende softwareværktøjer, herunder PosterArtist, hvilket gør det nemt at lave plakater i høj kvalitet og levende farver. Alle, der bruger disse printere, kan være trygge ved at få det ønskede resultat, da disse nye tilføjelser til imagePROGRAF-serien er blevet tildelt verdens første kalibrerede Pantone-licens, hvilket gør det til den mest sikre måde at udtrykke den farve, som grafikeren har tænkt sig.

Med dette forbløffende farverum og muligheden for at tilføje det ekstra strejf af fluorescerende pink har printproducenter og marketingfolk mulighed for at hæve deres farvespil og producere iøjnefaldende print, der overgår konkurrenterne.

Farve- og designeksperter fortæller os, at neonfarver og jewel-brights er her for at blive, og printleverandører, der ønsker at udnytte muligheden for at investere i deres farvekapacitet, risikerer ikke at komme til at servere flade, skuffende print, der fjerner kundens købelyst.

Få mere at vide om, hvordan imagePROGRAF GP-serien kan hjælpe jer med at fremstå endnu skarpere.

Stænk med lyserøde blækdråber

Relaterede produkter