Med så mange muligheder for at nå bæredygtighedsmål gennem trinvise skridt er det vigtigt at huske, hvorfor de vil forblive så værdifulde i løbet af det næste årti. En rapport, der blev offentliggjort i 2020, viste, at 80 procent af europæerne mener, at store virksomheder og industrien ikke gør nok for at hjælpe miljøet7, hvilket antyder, at virksomheder, der stræber efter at gøre en positiv forskel, kan vinde kunder, mens de, der ikke gør, mister dem.
At gøre noget ved bæredygtigheden kan også øge chancerne for at tiltrække og fastholde talenter. Omkring 26 % af arbejdstagere i Storbritannien sagde, at de ville acceptere en lavere løn for at arbejde for en bæredygtig organisation, mens halvdelen af de adspurgte sagde, at de ville overveje at afvise et jobtilbud fra en virksomhed med skadelig praksis.8 Global forskning har også vist, at Generation Y og Generation Z vil udvise betydelig loyalitet over for arbejdsgivere, der deler deres vision om positive sociale forandringer.9
Bæredygtighed handler for virksomheder i dag mindre om "hvis" og mere om "hvordan". Den gode nyhed er, at virksomheder kan gøre en betydelig forskel ved at arbejde på detaljerne og foretage små ændringer. Det eneste, der skal til, er det første skridt fremad.
Bliv inspireret til at foretage små ændringer, og start med jeres printflåde. Download vores billedbog EQ80 – Et liv i billeder.