CASE STUDY

CANON NOVA UNDERSTØTTER
FORRETNINGSPROCESSEN HOS HB TRAPPER





Med NOVA har vi fået opfyldt et stort ønske om at få optimeret og digitaliseret de daglige processer, så vi kan koncentrere os om vores kerneforretning.

Carsten Dahl Økonomichef i HB Trapper
HB Tappers kontor med en overskyet himmel

Fokus på funktionalitet

Da HB Trapper skulle vælge ny platform til den daglige styring af økonomien, var det ikke prispunktet, der var i fokus. Det var til gengæld funktionaliteten, hvilket var en af de afgørende faktorer for, at valget faldt på Canons NOVA løsning. Med denne har man nu fået opfyldt et stort ønske om en gennemgribende digitaliseringsproces, der gør det hurtigt og enkelt for medarbejderne til hver en tid at kunne se et komplet og detaljeret realtidsbillede af virksomhedens økonomi. Uanset om de befinder sig på hovedkontoret i Herning, en af de øvrige to lokationer eller er på farten ude i landet.

”Vi brugte ganske enkelt for meget tid og alt for mange ressourcer på f.eks. at finde fakturaer frem og fysisk transportere dem rundt i virksomheden i forbindelse med godkendelse. Nu har vi fået fuld digital transparens, hvilket ligeledes gør det meget hurtigere at finde ældre bilag frem, og som en bonus kan vi nu til hver en tid se en helt opdateret status på såvel kunder som leverandører”, siger økonomichef Carsten Dahl. HB Trapper er en virksomhed i vækst, og især i sådan en situation er det vigtigt løbende at have det fulde overblik over økonomi og likviditet.

Ekskluvsiv trappe hos HB Trapper. Trappen snor sig smukt op på første sal.

Fuld kompatibilitet

Målet var altså at gøre arbejdsgangene mere enkle, og NOVA er nu med til at understøtte virksomhedens forretningsstrategi. Ifølge Carsten Dahl vokser træerne dog ikke ind i himmelen, blot fordi der sættes strøm til en proces. Det er mindst lige så vigtigt at gøre det i samklang med medarbejderne. De skal både være klædt optimalt på til opgaven og kunne se, at udrulningen af en helt ny løsning rent faktisk giver mening. Endvidere er det vigtigt at følge op og fange eventuelle problemer samt misforståelser lige fra starten. Noget, der ifølge Carsten Dahl også gælder samarbejdspartnerne. ”Når en proces automatiseres, er man ofte nødt til at ændre formalia for den måde, man f.eks. modtager en faktura på. Det var vi også i forbindelse med implementeringen af NOVA, og derfor er det mindst lige så vigtigt, at man informerer sine leverandører om den nye procedure”, siger Carsten Dahl, som føjer til, at man ikke som sådan ønskede at udskifte den centrale Microsoft C5 og SQL kerne, men til gengæld ønskede bedre muligheder for at udvikle ny funktionalitet i de omkringliggende lag. Her bød NOVA sig til med fuld kompatibilitet - også når det gælder integration til Microsoft Office 365 samt SharePoint, som man ligeledes har taget i brug.

Smuk og stilfuld trappe hos HP Trapper

Nem integration

HB Trapper havde i forvejen et godt samarbejde med Canon for så vidt angår virksomhedens printerpark og havde ad den vej kendskab til Canons administrative løsninger. Netop det forhold, at Nova nemt og enkelt kunne implementeres i den eksisterende infrastruktur såvel hardware- som softwaremæssigt, var også et væsentligt argument for valget. Desuden har det været vigtigt, at Nova lever op til HB Trappers interne sikkerhedsprocedurer og på fakturasiden blandt andet giver mulighed for at håndtere godkendelse fra to forskellige personer samt vise status på alle bilag.

Smuk, elegant og meget stilfuld trappe fra HP Trapper

Related solutions

Explore further