MEDLEMSKAB AF CANON PROFESSIONAL SERVICES – BETINGELSER FOR BRUG

Disse Betingelser for brug ("Betingelser") gælder for Canon Professional Services ("CPS")-medlemskab og indeholder de specifikke vilkår og betingelser, der gælder for CPS-medlemskab og brug af eventuelle CPS-medlemsfordele som angivet heri.

Læs disse grundigt, før du køber et CPS-medlemskab. Ved at købe et abonnement accepterer du disse Betingelser for brug.

1. INFORMATION OM OS

CPS-medlemskab tilbydes din virksomhed ("Virksomhed", "Dig", "Din") af Canon Europa N.V ("Canon", "Vi", "Vores", "Os"), hvis registrerede adresse er Bovenkerkerweg 59, P.). Box 2260, 1185 XB, Amstelveen, Holland under Amsterdam Chamber of Commerce registreringsnummer 33166721.

2. SÅDAN BLIVER DU CPS-MEDLEM

2.1 For at være berettiget til CPS-medlemskab skal en ansøger:

  1. Være en registreret virksomhedsenhed i "CPS-deltagerlande": Østrig, Belgien, Tjekkiet, Frankrig, Tyskland Ungarn, Irland, Italien, Finland, Danmark, Luxembourg, Nederlandene Polen, Portugal, Norge, Slovakiet, Spanien (kun fastlandet), Sverige og Storbritannien (kun fastlandet).
  2. Have optjent det nødvendige antal produktpoint for at kvalificere sig til CPS-medlemskab i henhold til disse vilkår. Der optjenes produktpoint på baggrund af den komplette registrering af Canon-produkter ("Berettigede produkter") på din erhvervskonto. Berettigede produkter omfatter, men er ikke begrænset til: Videokamera, kamera, printer, objektiv, projektorer, fax, personlige kopimaskiner, scannere, lagerenheder, kikkerter og skal indeholde et serienummer. Ikke alle Canon-produkter (herunder tilbehør, merchandise, papir eller blæk) kan registreres, og ikke alle vil give dig point. Pointværdierne for de enkelte produkter kan ændres uden varsel. For at undgå tvivl vil vi ikke anvende nogen ændringer med tilbagevirkende kraft.
  3. Betale et årligt CPS-medlemsgebyr pr. periode (som defineret i det følgende).
2.2 For at ansøge om CPS-medlemskab skal en ansøger:
  1. Oprette en Canon-erhvervskonto til din virksomhed her
  2. Berettigede produkter, der ejes af din virksomhed, skal være fuldt registreret på din erhvervskonto og optjene produktpoint.
  3. Ansøge om CPS-medlemskab online via siden Abonnementer på din erhvervskonto i eller via linket her
2.3 Alle ansøgninger skal godkendes af Canon efter eget skøn. Canon forbeholder sig ret til at bekræfte, at oplysningerne om det potentielle medlems ansøgning er korrekte og kan kræve yderligere dokumentation på anmodning. Canon kan efter eget skøn afvise enhver ansøger i tilfælde af mistanke om svindel eller af andre rimelige grunde. Ansøgere er ikke berettiget til CPS-medlemskab, hvis de tidligere er blevet ekskluderet eller opsagt fra aktuelle eller tidligere Canon-kundeprogrammer, herunder det aktuelle og eventuelt tidligere CPS-program.

2.4 Du erklærer og garanterer hermed, at alle oplysninger, der indsendes sammen med din ansøgning, er sande og nøjagtige. Enhver fejlagtig repræsentation kan resultere i øjeblikkelig opsigelse af dit CPS-medlemskab uden refusion af det årlige medlemskabsgebyr.

3. CPS-MEDLEMSKAB

3.1 CPS-medlemskabet skal oprettes i navnet på forretningsenheden, og de(n) angivne "Superbruger(e)" på erhvervskontoen er ansvarlige for at registrere de korrekte og nøjagtige oplysninger om kommunikation i forbindelse med CPS-medlemskabet.

3.2 "Superbruger(e)" på din erhvervskonto skal sikre, at erhvervskontoen opdateres med eventuelle ændringer af registrerede produkter eller virksomhedsoplysninger.

4. CPS-MEDLEMSABONNEMENT

4.1 Et CPS-medlemsabonnement giver dig forskellige fordele - f.eks. forbedrede reparations-, service- og lånefaciliteter, der leveres direkte af vores Canon Professional Service Centres ("PSC'er") i hele Europa, som er placeret i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien. Adgang til Canons dedikerede CPS Priority Support Helpdesk. Yderligere oplysninger om Canons fotovideoprodukter og -services, produktsupport til akkrediterede fagfolk ved større globale arrangementer og invitationer til medlemsarrangementer eller særtilbud fra Canon og vores partnere.

4.2 Vi tilbyder dette CPS-medlemskab til professionelle kunder og erhvervskunder i følgende "CPS-deltagerlande": Østrig, Belgien, Tjekkiet, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Irland, Italien, Finland, Danmark,Luxembourg, Nederlandene Polen, Portugal, Norge, Slovakiet, Spanien (kun fastlandet), Sverige og Storbritannien (kun fastlandet).

4.3 Vi tilbyder forskellige niveauer af CPS-medlemskab, og de niveauer, du kan abonnere på, afhænger af de produktpoint (defineret i paragraf 11.2 i disse vilkår), du har opnået på baggrund af dine registrerede berettigede produkter, som du ejer, og det abonnementsgebyr, du er villig til at betale. CPS-medlemskabsniveauerne er Silver, Gold, Platinum og Corporate (der i sig selv omfatter tre niveauer – A, B og C). En fuldstændig forklaring af CPS-medlemskabsniveauerne findes i paragraf 11.2.

4.4 Hvis du er godkendt til CPS-medlemskabsprogrammet af Canon, giver Canon dig de fordele, der svarer til det CPS-medlemskabsklasse, du har valgt, som beskrevet i afsnittet Fordele (paragraf 11) nedenfor. Hvis din virksomhed ønsker at opgradere eller nedgradere dit medlemsniveau, skal du ansøge om det ønskede niveau på CPS-abonnementssiden på din erhvervskonto. Ændringer af dit CPS-medlemskabsniveau vil først finde sted, når din nuværende abonnementsperiode udløber, og du vil blive opkrævet det fulde beløb for det nye opgraderede eller nedgraderede CPS-medlemsgebyr.

4.5 Dit CPS-medlemskort og CPS-abonnementssiden på din erhvervskonto indeholder dit CPS-medlemsnummer. Dette CPS-medlemsnummer skal angives af alle angivne "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" af din erhvervskonto, når du bruger en af CPS-fordelene, f.eks. anmodning om reparation eller service, adgang til arrangementer eller tilbud.

5. BETALING FOR DIT CPS-MEDLEMSKABSABONNEMENT

5.1 Alle CPS-medlemskabsniveauer er tilgængelige for en periode på et (1) år, men udvalgte CPS-medlemskabsniveauer er tilgængelige for en periode på ét (1) til tre (3) år.

5.2 Abonnementsperioden for CPS-medlemsprogrammet afhænger af dit valgte CPS-medlemskabsniveau og længden af dit abonnement (hvis relevant). Dit abonnement starter fra den dato, hvor du afgiver en ordre på et CPS-abonnement, og du accepterer Betingelser for brug.

5.3 Medlemskabsgebyret opkræves på forhånd ved abonnementstilmelding. Du giver os tilladelse til at opkræve betaling fra et kort eller en anden betalingsmetode, der er tilknyttet din erhvervskonto.

5.4 Hvis en betaling ikke lykkes eller af en eller anden grund afvises, kan Canon suspendere din adgang til dit CPS-medlemskab, indtil du angiver en gyldig betalingsmetode. Canon påtager sig intet ansvar, hvis dit CPS-medlemskab ikke fornys eller udløber på grund af ugyldige betalingsoplysninger.

5.5 Du er fortsat ansvarlig for eventuelle ikke-inkasserede beløb. Din betaling vil blive behandlet via WorldPay, vores tredjeparts-betalingsbehandler.

6. AUTOMATISK FORNYELSE AF DIT CPS-MEDLEMSKABSABONNEMENT

6.1 Dit CPS-medlemskab vil automatisk blive fornyet for samme medlemskabsperiode ved slutningen af abonnementsperioden, medmindre du ændrer dine præferencer for automatisk fornyelse inden udløbet af din nuværende abonnementsperiode. Besøg siden CPS-abonnement på din erhvervskonto for at få mere at vide om dit medlemskab, administrere dine medlemsindstillinger eller opsige dit CPS-medlemskab.

6.2 Før du automatisk bliver faktureret på den fornyelsesdato, der er angivet på siden CPS-abonnement på din erhvervskonto, giver vi dig besked via e-mail til de(n) angivne "Superbruger(e)" om din fornyelse og det gældende CPS-medlemsgebyr (hvis der er noget), før fornyelsen finder sted. Du har mulighed for at opsige dit medlemskab, før dit medlemskab fornys.

6.3 Canon påtager sig intet ansvar for, at vi ikke har kontaktet dig, hvis dine kontaktoplysninger for din erhvervskonto ændres eller bliver forældede.

6.4 I de tilfælde, hvor kortbetaling er din foretrukne betalingsmetode, opkræver vi fra det kort, der er angivet i vores abonnementsadministrator på tidspunktet for automatisk fornyelse. Din indledende tilmelding er en tilladelse til, at vi bruger kortet i vores abonnementsadministrator til at betale for dit første medlemskab og eventuelle efterfølgende medlemskabsfornyelser. Ved at tilmelde dig vores service til automatisk fornyelse, forstår du, at dit medlemskab automatisk vil blive fornyet, og du giver Canon tilladelse til at opkræve det på det tidspunkt gældende medlemsgebyr ved hjælp af det kort, der findes i abonnementsadministratoren. Du forstår også, at hvis du vil annullere automatisk fornyelse, skal du opsige dit CPS-medlemskab på siden Abonnement på din erhvervskonto.

7. OPGRADERING OG NEDGRADERING AF DIT CPS-MEDLEMSNIVEAU

7.1 Du kan når som helst anmode om opgradering eller nedgradering af dit medlemskabsniveau i løbet af din abonnementsperiode, men ændringerne vil først træde i kraft for din næste abonnementsperiode.

7.2 For at kunne opgradere dit CPS-medlemskabsniveau skal du have det nødvendige antal produktpoint for at være berettiget til at kvalificere dig til det relevante niveau. Du kan dog nedgradere til et hvilket som helst niveau under dit nuværende niveau.

8. OPSIGELSE AF DIT CPS-MEDLEMSKABSABONNEMENT

8.1 Hvis du vil opsige dit CPS-medlemskab, skal du gå ind på siden Abonnement på din erhvervskonto og følge instruktionerne for opsigelse.

8.2 Du kan til enhver tid opsige dit CPS-medlemskab, men der ydes ingen refusion for den resterende del af din abonnementsperiode.

8.3 Hvis du opsiger dit CPS-medlemskab, har du stadig adgang til dit CPS-medlemskab og kan bruge fordelene indtil slutningen af din nuværende faktureringsperiode.

9. OPSIGELSES- OG SUSPENDERINGSRETTIGHEDER

Vi kan opsige, begrænse eller suspendere din adgang til dit CPS-medlemskab uden kredit eller tilbagebetaling til dig, hvis vi vurderer, at din aktivitet overtræder disse vilkår, er upassende, involverer svindel eller misbrug eller skader eller forstyrrer vores eller andre parters interesser.

11. CPS-MEDLEMFORDELE

De services og fordele, som du er berettiget til i henhold til dit CPS-medlemsniveau, er angivet i CPS-abonnementet på siden Abonnement på din erhvervskonto

11.1 Fordelene ved CPS-medlemskabet er følgende:

  1. Vedligeholdelsesydelse – inkluderet i henhold til CPS-medlemskabsniveau. Din ydelse kan bruges på en hvilken som helst af Canons vedligeholdelsesservices, der tilbydes af vores Canon Professional Service Centres ("PSC'er") i hele Europa, som er placeret i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien. De kan ikke bruges på andre typer services (dvs. opgraderinger eller reparationer). Beløbet for vedligeholdelsesydelsen pr. CPS-medlemskabsniveau kan findes i tabellen i paragraf 11.2.
  2. Servicerabatprocent (%) – Anvendes på en hvilken som helst type reparations-, vedligeholdelses- eller opgraderingsservices, der tilbydes af vores Canon Professional Service Centres ("PSC'er") i hele Europa, som er placeret i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien. Niveauet af rabat pr. CPS-medlemskabsniveau kan findes i tabellen i paragraf 11.2.
  3. Fast Track Service Turnaround Time (TAT) – Inkluderet for reparationer eller service, der tilbydes af vores Canon Professional Service Centre ("PSC'er") i hele Europa, som er placeret i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien for udvalgte Canon-produkter (f.eks. EOS-kameraer, EF- og RF-objektiver, videokameraer og Cinema EOS-kameraer), der er berettiget til "Fast Track Service TAT".
    1. Listen over Canon-produkter, der er berettiget til "Fast Track Service TAT", ændres fra tid til anden, og den aktuelle liste findes her.
    2. Den tilsigtede ekspeditionstid (TAT) pr. CPS-medlemsniveau kan findes i tabellen i paragraf 11.2, og disse gælder kun for maksimalt tre (3) produkter, der serviceres i en given service- og/eller reparationsanmodning modtaget fra et CPS-medlem.
    3. De tilsigtede ekspeditionstider kan ikke garanteres og er også underlagt tilgængelighed af reservedele. Men vores Canon PSC'er i hele Europa vil bestræbe sig på at overholde de tilsigtede ekspeditionstider (TAT).
    4. De tilsigtede ekspeditionstider er baseret på arbejdsdage (hvor en arbejdsdag defineres som eksklusive weekender, Canons observerede helligdage og perioder, hvor manglende tilgængelighed skyldes omstændigheder, der ligger uden for Canons kontrol), og de anses for at starte forretningsdagen efter, at vores Canon PSC har modtaget produktet, og slutter på den dag, hvor produktet er klar til at forlade Canon PSC. De omfatter ikke tid brugt på forsendelse (til eller fra Canon PSC) eller tid brugt på at afvente kundeoplysninger (dvs. manglende dokumentation) eller afvente en kundebeslutning (dvs. accept af tids- og omkostningstilbud for fakturerbare reparationer eller services)
  4. Låneudstyr – Inkluderet for Fast Track Service TAT". Produkter, der repareres på vores Canon Professional Service Centre ("PSC'er") i hele Europa, som er placeret i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien.
    1. Hvor det er relevant og afhængigt af tilgængelighed, vil du blive tilbudt lån af et eller flere låneprodukter, hvis TAT (tilsigtet ekspeditionstid) ikke kan opfyldes eller Platinum CPS-medlemsniveau (kun ved anmodning) (når din reparationsanmodning er blevet sendt til Canon).
    2. Låneudstyret vil blive tilbudt i henhold til Canons standardlånevilkår (se BILAG nedenfor), som du skal have accepteret, hvis du accepterer eller anmoder om låneudstyr via dit CPS-medlemskab.
  5. Gratis fragt og returforsendelse (næste arbejdsdag) – inkluderet i alle service- eller reparationsanmodninger, der sendes til vores Canon PSC'er. Kun produkter, der er fuldt registreret på din erhvervskonto, er berettiget til gratis levering næste arbejdsdag.
  6. CPS Priority Support Helpdesk – Canon tilbyder en dedikeret CPS Priority Support Helpdesk udelukkende til CPS-medlemmer og yder dedikeret teknisk produktsupport og hjælp til service- og supportproblemer. Tilgængeligheden af CPS Priority Support Helpdesk for CPS-deltagerlande. er baseret på arbejdsdage (defineret som eksklusive weekender, Canons observerede helligdage og perioder, hvor manglende tilgængelighed skyldes omstændigheder, der ligger uden for Canons kontrol). Canon er på ingen måde ansvarlig, hvis denne support ikke er tilgængelig.
  7. Pro Solutions – Omfatter en række virtuelle virksomhedscoaching-sessioner og samarbejder, der er dedikeret til at støtte CPS-medlemmer.
  8. Professionelt fællesskab – Omfatter adgang til den lukkede CPS-gruppe i Canon-fællesskabet.
  9. Verdensomspændende support til events – Specialiseret CPS-produktsupport for akkrediterede fagfolk og virksomheder ved større globale arrangementer.
  10. Medlemstilbud fra Canon og partnere – Dedikerede og eksklusive tilbud fra Canon og udvalgte partnere.
  11. CPS velkomstpakke og digitalt CPS-medlemskort – Når CPS-medlemskabet begynder, sendes en velkomstpakke til "Superbrugeren" på din registrerede virksomhedsadresse. Alle "Brugere" af din erhvervskonto kan downloade et digitalt CPS-medlemskort, når de tager del i din erhvervskonto.
  12. Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) – Hvor det er relevant og en del af fordelene ved dit CPS-medlemskab, kan et CPS-medlem anmode om vedligeholdelsesbesøg på stedet (rens og kontrol) af en eller flere Canon PSC-teknikere, som vil udføre produktrengøring og -vedligeholdelse på stedet for produkter, der er berettiget til "Fast Track Service TAT".
    1. Denne service er ikke tilgængelig i weekender (medmindre Canon har godkendt det), og hvert besøg har en varig hed på otte (8) timer inklusive en (1) times pause
    2. Hvis du ønsker en Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol), men dit CPS-medlemsniveau ikke omfatter Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) (dvs. CPS Corporate C), eller hvis du ønsker flere Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol), end der er inkluderet i dit abonnement, kan du anmode Canon om at afgive et tilbud på sådanne ekstra services.
    3. Under et otte (8) timers besøg vil en (1) Canon PSC-tekniker udføre vedligeholdelsesservicen som beskrevet nedenfor på op til højst syvogtyve (27) DSLR/spejlløse produkter eller treogtredive (33) EF/RF-objektivprodukter eller treogtredive (33) videokameraer -produkter eller tyve (20) Cinema EOS -produkter.
    4. Hvis du har brug for services til både berettigede DSLR/spejlløse/EF- og RF-objektivprodukter og også til videokameraer produkter eller tyve (20) /Cinema EOS -produkter, kræves der mindst to (2) Canon PSC-teknikere, og dette vil medføre ekstra omkostninger for dig.
    5. For dem, der har CPS Corporate A-medlemsniveau, har du mulighed for at anmode om to (2) teknikere i en (1) dag eller en tekniker i to (2) på hinanden følgende dage på stedet i henhold til dine medlemsfordele. Men hvis din anmodning kræver to (2) teknikere (i henhold til ovenstående paragraf), vil der være behov for to (2) Canon-teknikere i en (1) dag, og så vil din medlemsfordel med to (2) Vedligeholdelsesdage på stedet (Rens og kontrol) være opbrugt.
    6. Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) omfatter følgende services:

Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) serviceindhold

DSLR/SL
OBJEKTIV
VIDEO/
CINEMA EOS
EOS R5 C

Rens: Billedsensor

-

LP-filter
(Kun CINEMA EOS
-

Rens: Spejl

-
-

Rens: Fokusskærm

-
-

Rens: Kamera-/objektivhus (udvendigt)

Rens: Objektiv/tilbehørssko kontakt

Rens: Udvendig objektivoptik

-

(Kun VIDEO)
-

Tilspænding af udvendige skruer

Kontrol og validering af funktionen på alle kontakter, knapper og funktioner

Kontrol og validering af billedkvaliteten ved hjælp af en enkel optagelsestest, f.eks. farve og fokuspunkt

Kontrol og validering af lydindgangs- og HDMI-udgangsfunktioner

-
-

Firmwareopdatering (hvis relevant)

  1. Under besøget på en Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) kan Canon PSC-teknikeren anbefale, at udvalgte produkter sendes til en Canon PSC med henblik på reparation eller service. Alle produkter, der sendes til Canon PSC, administreres i henhold til paragraf 11.3 nedenfor.
12. Produkttræning i tekniske færdigheder (en til mange) – hvor det er relevant og en del af dine CPS-medlemsfordele, kan et CPS-medlem anmode om produkttræning til brugerne af erhvervskontoen. Træningen leveres via et virtuelt arrangement, der hostes af vores dedikerede Canon Product Specialist-team. Denne fordel skal bestilles på forhånd ved at kontakte
via CPS Priority Support Helpdesk.

11.2 Den komplette liste over fordele pr. CPS-medlemsniveau er som følger:

Medlemskabsniveau

Silver
Gold
Platinum
Corporate C
Corporate B
Corporate A

Påkrævede produktpoint

500-999
1.000-1.599
1.600-2.499
2.500-4.499
4.500-10.000
10.000+

Vedligeholdelsesydelse

kr. 740,-
€ 200,00
€ 350,00
€ 1.000,00
€ 2.000,00
€ 3.000,00

Servicerabatprocent
(reparation, vedligeholdelse og opgraderinger)

10 %
15 %
20 %
20 %
20 %
20 %

Fast Track Service TAT
(EOS, EF- og RF-objektiver)

5 arbejds-
dage
3 arbejds-
dage
2 arbejds-
dage
3 arbejds-
dage
3 arbejds-
dage
3 arbejds-
dage

Fast Track Service TAT
(Video + Cinema EOS-huse)

5 arbejds-
dage
5 arbejds-
dage
5 arbejds-
dage
5 arbejds-
dage
5 arbejds-
dage
5 arbejds-
dage

Låneudstyr
(kun reparation)

Nej
Hvis
servicetiden
er overskredet
Ved
anmodning
Hvis
servicetiden
er overskredet
Hvis
servicetiden
er overskredet
Hvis
servicetiden
er overskredet

Fragt og returforsendelse
(næste arbejdsdag)

Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet

CPS Priority Support Helpdesk

Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja

Pro Solutions:
Serie af virksomhedscoaching-sessioner og samarbejder

Kvartalsvis
Kvartalsvis
Kvartalsvis
-
-
-

Professionelt fællesskab

Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja

Medlemstilbud fra Canon og partnere

Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja

Velkomstpakke

Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet
Inkluderet

Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol)

-
-
-
0
1
2

Produkttræning i tekniske færdigheder
(en til mange)

-
-
-
Ja
Ja
Ja

11.3 Alle service- og reparationsanmodninger, der leveres i henhold til denne ordning, er underlagt de respektive "Vilkår for service og reparation" for vores Canon Professional Service Centres ("PSC'er") i hele Europa, som er beliggende i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien. I forbindelse med fastpris-services eller fakturerbare reparationer er du ansvarlig for at betale alle relevante omkostninger i forbindelse med reparation eller service af dit/dine produkt(er), medmindre disse omkostninger dækkes som en del af dine CPS-medlemsfordele.

11.4 Alle fordelene ydes under forudsætning af, at de er til rådighed, og kan når som helst ændres eller trækkes tilbage efter Canons skøn. Canon forbeholder sig retten til uden begrænsninger at foretage udelukkelser eller undtagelser for, hvilke fordele der er til rådighed. Medlemsfordelene kan også variere fra land til land.

11.5 CPS-medlemskabsfordele tilhører din forretningsenhed med aktivt CPS-medlemskab og kan ikke overføres. Det er kun de(n) registrerede "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" af din erhvervskonto, der kan gøre krav på fordele under CPS-medlemskabet, og kun i forbindelse med de produkter, der er fuldt registrerede på din erhvervskonto og juridisk ejet af din virksomhed.

11.6 Det er i strid med disse betingelser for brug at gøre krav på ydelser for andre personer eller virksomheder eller på ikke-registrerede eller delvist registrerede produkter, og det er heller ikke tilladt for andre personer eller virksomheder at gøre krav på fordele på vegne af din virksomhed. Et produkt anses for at være fuldt registreret, når produktnavn, serienummer, købsland, købsdato og købsbutik alle er blevet inkluderet, og produktets point (hvis relevant) er valideret og bidrager til dine samlede point for virksomhedens produkter.

11.7 Der kan ikke gøres krav på nogen ydelse med tilbagevirkende kraft (dvs. ved at gøre krav på en ydelse, som du var berettiget til at gøre krav på, men som du ikke gjorde krav på det tidspunkt, hvor du var berettiget til at gøre det) efter udløbet af din nuværende abonnementsperiode eller efter indsendelse af dine service- og reparationsanmodninger.

11.8 Bemærk, at et CPS-medlemskab ikke påvirker eller udvider dine rettigheder under nogen kommerciel Canon-garanti, som følger med dit/dine produkt(er) på købstidspunktet eller dine lovbestemte rettigheder.

12. BRUG AF CPS-MEDLEMSFORDELE OG -SERVICES

12.1 Godtgørelse for vedligeholdelsesservices – brug af din "Vedligeholdelsesydelse" er underlagt følgende betingelser:

  1. Saldoen for din tilgængelige "Vedligeholdelsesydelse" vises på din CPS-abonnementsside på din erhvervskonto og vises også for din(e) "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" i processen for anmodning om service og reparation.
  2. Canon vil gøre alt for at sikre, at din "vedligeholdelsesydelse"-saldo er opdateret
  3. Din "Vedligeholdelsesydelse" vises i Tokens og konverteres på baggrund af den lokale valuta i Canon PSC. Omregningskursen gemmes i vores system og repræsenterer de opdaterede omkostninger til vedligeholdelsesservice (ekskl. moms).
  4. "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" på din erhvervskonto skal anmode om service for de relevante Canon-produkter via din erhvervskonto. Vælg den ønskede vedligeholdelsesservice for produktet/produkterne, og vælg at bruge din "Vedligeholdelsesydelse".
  5. Hvis en "Bruger(e)" af din erhvervskonto anmoder om at bruge din "Vedligeholdelsesydelse", vil "Superbruger(e)" af din erhvervskonto blive bedt om at godkende dette, før anmodningen sendes til Canon via vores onlineproces.
  6. Hvis den resterende "Vedligeholdelsesydelse"-saldo på dit CPS-abonnement er mindre end den anmodede vedligeholdelsesservice, skal din virksomhed betale differencen, og der vil ikke blive anvendt nogen servicerabatprocent (%) på denne specifikke anmodning. "Bruger(e)", der opretter anmodningen, vil blive informeret om dette via en advarselsmeddelelse i anmodningsprocessen for service og reparation, og "Superbruger(e)" skal godkende den, før den indsendes.
  7. Din "Vedligeholdelsesydelse" gælder kun i den årlige periode, og eventuelle resterende beløb kan ikke overføres, hvis du fornyer dit CPS-abonnement ved udgangen af den årlige periode.
12.2 Servicerabatprocent (%) – Den gældende Servicerabatprocent (%) for dit CPS-medlemskab vil blive anvendt af vores Canon Professional Service Centre på alle godkendte Service- og/eller reparationsanmodninger, som din virksomhed har indsendt i løbet af din aktive abonnementsperiode for CPS-medlemskab, med undtagelse af dem, der er beskrevet i paragraf 12.1 (vi).

12.3 TAT (Fast Track Service Turnaround Time) – Den gældende TAT (Fast Track Service Turnaround Time) for dit CPS-medlemsniveau vil blive anvendt på produkter, der er berettiget til "Fast Track Service TAT", som følger:
  1. "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" af din erhvervskonto skal anmode om service og/eller reparation af de(t) relevante Canon-produkt(er) via din erhvervskonto
  2. De vil blive forsynet med både en forsendelsesmærkat (med dit CPS-medlemsnummer) og en "CPS Priority Label", som kan printes i slutningen af online-anmodningsforløbet eller fra din bekræftelses-e-mail.
  3. Forsendelsesmærkaten (der indeholder dit CPS-medlemsnummer) og "CPS Priority Label" skal sættes uden på pakken. Det er din(e)t "Superbruger(e)s" eller "Bruger(e)s" ansvar at sikre, at disse er klart synlige på pakken.

12.4 Låneudstyr – hvis dit CPS-medlemskabsniveau (se paragraf 11.2) giver dig ret til låneudstyrsprodukt(er), vil dette blive gøres gældende på følgende måde:
  1. For alle relevante "Fast Track Service TAT"-produkter, der repareres eller serviceres af vores Canon PSC'er, vil Canon PSC kontakte den relevante "Bruger" på din erhvervskonto, hvis den tilsigtede ekspeditionstid (TAT) ikke kan opfyldes, for at diskutere aftaler om låneudstyr direkte
  2. Hvis din erhvervskonto har et aktivt CPS Platinum-medlemskab, kan din/dine "Bruger(e)" eller "Superbruger(e)" anmode om låneudstyr øjeblikkeligt for ethvert "Fast Track Service TAT"-produkt, som du ønsker at sende til reparation. Denne anmodning skal fremsættes ved at kontakte Canon via den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk, når din reparationsanmodning er blevet indsendt. Der vil blive gjort alt for at opfylde anmodningen om låneudstyr, men låneudstyret afhænger af tilgængeligheden.
  3. Eventuelt låneudstyr vil blive tilbudt i henhold til Canons standardlånevilkår (se BILAG nedenfor), som du skal have accepteret, hvis du accepterer eller anmoder om låneudstyr via dit CPS-medlemskab.
  4. Låneudstyrsprodukt(er) kan kun leveres inden for CPS-deltagerlandene efter aftale med vores Canon PSC'er og kan også afhentes hos dem (på anmodning).
  5. Det er din pligt at returnere låneudstyrsprodukter inden for 5 dage efter returnering af dit/dine virksomhedsprodukt(er) til den adresse, der er angivet af Canon.
  6. Din virksomhed skal sikre, at hver enkelt element returneres i samme stand som leveret til dig, og du er ansvarlig for eventuelle tab, skader på eller tyveri af de(t) produkt(er), der er udlånt til dig, og du kan blive pålagt at tilbagebetale Canon for eventuel nødvendig reparation eller udskiftning af produkt(er). Det anbefales, at du overvejer at købe en egnet forsikring, som dækker låneudstyret/-produkt(er).
  7. Canon fralægger sig ethvert ansvar i forbindelse med udstyr/produkt(er), som er udlånt til dig, i det omfang, det er muligt under gældende lovgivning.

12.5 Gratis fragt og returforsendelse (næste arbejdsdag) – For alle CPS-medlemskabsniveauer vil alle service- og reparationsanmodninger, der er oprettet via din erhvervskonto, automatisk være berettiget til gratis fragt og returforsendelse (næste arbejdsdag) til eller fra vores Canon PSC'er. Kun produkter, der er fuldt registreret på din erhvervskonto, er berettiget til gratis levering næste arbejdsdag.

12.6 CPS Priority Helpdesk – For alle CPS-medlemskabsniveauer vil alle "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" af din erhvervskonto med et aktivt CPS-medlemskab kunne kontakte den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk for dit land. For at kunne modtage CPS Priority-support skal "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" angive et gyldigt CPS-medlemsnummer, som vil blive valideret via Canon-system(er).

12.7 Pro Solutions – For Platinum-, Gold- og Silver CPS-medlemskabsniveauer vil alle "Superbrugere" eller "Brugere" af din erhvervskonto med et aktivt CPS-medlemskab være i stand til at reservere og deltage i arrangementer (afholdes hvert kvartal). Virtuelle arrangementer leveres kun online og kan reserveres via den "Eventkalender", der er tilgængelig på siden Konto på din erhvervskonto.

12.8 Professionelt fællesskab – For all CPS-medlemskabsniveauer vil alle "Superbrugere" og "Brugere" af din erhvervskonto med et aktivt CPS-medlemskab kunne få adgang til den lukkede CPS-fællesskabsgruppe på Canon Club.

12.9 Verdensomspændende support til events – Specialiseret CPS-produktsupport vil være tilgængelig for akkrediterede fagfolk og virksomheder ved større globale arrangementer

12.10 Medlemstilbud fra Canon og partnere – Dedikerede og eksklusive tilbud fra Canon og udvalgte partnere vil blive offentliggjort i "Fordele og tilbud", som er tilgængelig på siden Konto på din erhvervskonto.

12.11 Vedligeholdelsesdag på stedet (Rens og kontrol) – Hvis din erhvervskonto har et aktivt CPS Corporate A- eller B-medlemskab, kan din/dine "Bruger(e)" eller "Superbruger(e)" anmode om vedligeholdelsesbesøg på stedet (rens og kontrol) ved at kontakte Canon via den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk på følgende måde:
  1. Alle anmodninger skal fremsættes mindst tres (60) dage før din foretrukne dato.
  2. Du bør angive to (2) til tre (3) alternative datoer
  3. Du skal vedhæfte listen over de(t) produkt(er), du vil have os til at servicere
  4. Når din anmodning er blevet vurderet, vil Canon give dig et tilbud (hvis relevant), som du skal godkende, og bekræfte datoen for besøget.
  5. På dagen for besøget er det dit ansvar at sikre, at der er passende forberedelser på plads (dvs. produkt(er), der er udpakket, bord, stol, plads, strøm, belysning og internet)
  6. Anmodninger om ændring af datoen for planlagt vedligeholdelsesbesøg på stedet (rens og kontrol) accepteres ikke efter en periode på tredive (30) dage før den planlagte dato.
12.12 Produkttræning i tekniske færdigheder (en til mange) – Hvis din erhvervskonto har et aktivt CPS Corporate A-, B- eller C-medlemskab, kan din(e) "Bruger(e)" eller "Superbruger(e)" anmode om produkttræning ved at kontakte Canon via den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk på følgende måde:
  1. Alle anmodninger skal fremsættes mindst tres (60) dage før din foretrukne dato.
  2. Du bør angive to (2) til tre (3) alternative datoer
  3. Du skal vedhæfte listen over de(t) produkt(er), du vil have os til at levere træning for
  4. Når din anmodning er blevet vurderet, bekræfter Canon datoen for træningen.
  5. På dagen for træningen er det dit ansvar at sikre, at din(e) "Superbruger(e)" eller "Bruger(e)" har de passende faciliteter til at deltage (dvs. produkt(er), der er udpakket, bord, stol, plads, strøm, belysning og internet)
  6. Anmodninger om ændring af datoen for planlagt produkttræning accepteres ikke efter en periode på tredive (30) dage før den planlagte dato.

14. HELE AFTALEN

14.1 Disse vilkår og betingelser, Canons fortrolighedspolitik for virksomheder og alle andre politikker på websiden udgør hele aftalen mellem dig og Canon og regulerer din brug af CPS og erstatter eventuelle tidligere aftaler mellem dig og Canon med hensyn til CPS.

14.2 Canons manglende evne til at håndhæve rettigheder eller bestemmelser i disse Betingelser for brug udgør ikke et afkald på sådanne rettigheder eller bestemmelser.

14.3 Hvis en kompetent domstol finder, at en bestemmelse i disse Betingelser for brug er ugyldig, er parterne ikke desto mindre enige om, at domstolen skal bestræbe sig på at gennemføre parternes hensigter, som de fremgår af bestemmelsen, og de øvrige bestemmelser i disse Betingelser for brug forbliver fuldt gældende.

14.4 Du accepterer, at uanset om der er tale om en vedtægt eller en anden lov, skal ethvert krav eller søgsmål, der opstår som følge af eller i forbindelse med brugen af servicen eller disse Betingelser for brug, indgives inden for et (1) år efter, at et sådant krav eller en sådan sag er opstået, ellers vil det betragtes som forældet.

14.5 Du må ikke overdrage disse Betingelser for brug uden forudgående skriftligt samtykke fra Canon, men Canon kan overdrage eller overføre disse Betingelser for brug helt eller delvist uden begrænsninger. Afsnitstitlerne i disse Betingelser for brug er kun til orientering og har ingen juridisk eller kontraktmæssig virkning.

14.6 Medlemskab af CPS er på det strengeste underlagt disse Betingelser for brug. Hvis du på et tidspunkt beslutter, at du ikke ønsker at være medlem, eller du ikke kan acceptere disse Betingelser for brug, skal du annullere dit medlemskab som beskrevet i paragraf 8 i nærværende Betingelser for brug.

14.7 Canon forbeholder sig retten til at ændre disse Betingelser for brug når som helst, herunder, men ikke begrænset til, medlemsniveauer og -fordele, og der kan indføres ændringer eller opdateringer, uden at du underrettes herom, og derfor bør du gennemse CPS-websiden med jævne mellemrum. Canon vil imidlertid gøre deres bedste for at gøre opmærksom på evt. større ændringer af Betingelserne for brug.

15. VORES ANSVAR OVER FOR DIG

15.1 Du forstår og accepterer udtrykkeligt, at Canon-skadesløsholdte parter ikke er ansvarlige for nogen direkte, indirekte, hændelige skader eller følgeskader (selv om nogen af Canon-skadesløsholdte parter er blevet underrettet om muligheden for sådanne skader) (samlet kaldet "skader") som følge af: (a) brug eller manglende evne til at bruge servicen, eller b) ethvert andet forhold i forbindelse med servicen.

15.2 Denne ansvarsfraskrivelse gælder for skader eller personskader, der er opstået som følge af forsømmelighed eller undladelser fra Canons side, computervirus eller lignende, telekommunikationsfejl eller uautoriseret adgang til eller brug af brugeroplysninger via tyveri eller andre metoder. Vi er ikke ansvarlige for kriminelle, ikke-kontraktlige eller uagtsomme handlinger eller undladelser fra tredjeparter, der påvirker servicen. Canon-skadesløsholdte parter vil under ingen omstændigheder blive holdt ansvarlige for nogen ikke-kontraktlig eller ulovlig adfærd fra andre brugeres side . Canon-skadesløsholdte parter vil under ingen omstændigheder blive holdt ansvarlige for eventuelle skader på udstyr, hardware eller anden ejendom tilhørende brugeren eller personskade, der måtte opstå i forbindelse med brug af servicen. Disse begrænsninger gælder i det omfang, loven tillader det.

15.3 Vi udelukker eller begrænser på ingen måde vores ansvar for: (a) død eller personskade forårsaget af vores uagtsomhed, (b) svig eller svigagtig vildledning og grov uagtsomhed, (c) enhver overtrædelse af vilkår underforstået ved lov, og vi vil ikke på nogen måde udelukke eller begrænse vores ansvar yderligere end tilladt efter gældende lov.

15.4 Du anerkender og accepterer udtrykkeligt, at Zuora, inc., en tredjeparts-servicebehandler, behandler din betaling til Canon ved hjælp af en betalingsmetode. Du forstår og accepterer, at hverken Zuora, inc. eller enhver anden part, der er involveret i processen til behandling af betalingsmetoden for servicen, herunder, men ikke begrænset til, det firma, der udsteder kreditkortet til dig og handelsbanken (samlet kaldet "fritagne parter"), er ansvarlige for eventuelle skader (som defineret heri og underlagt de begrænsninger, der er angivet i dette afsnit), som du lider under som følge af Canons manglende levering af servicen til dig i henhold til disse vilkår og betingelser eller Canons brud på disse vilkår og betingelser. Du frigør hermed hver af de fritagne parter for enhver skade, du måtte lide som følge af en fejl i servicen til dig under disse vilkår og betingelser. Du accepterer at skadesløsholde hver af de fritagne parter for alle skader, som de måtte lide som følge af din misligholdelse af dette afsnit.

Intet i denne paragraf eller andetsteds i disse Betingelser for brug begrænser eller påvirker dine lovbestemte rettigheder negativt.

16. BEGIVENHEDER UDEN FOR VORES KONTROL

Vi vil ikke være ansvarlige for manglende opfyldelse eller forsinket opfyldelse af nogen af vores forpligtelser i henhold til disse Betingelser for brug, der ikke kan tilskrives os under disse Betingelser for brug, andre gældende vilkår og betingelser eller gældende lovgivning, herunder men ikke begrænset til begivenheder uden for vores rimelige kontrol, herunder naturkatastrofer, brand, oversvømmelse, barskt vejr, eksplosioner, krig (uanset om den er erklæret eller ej), terrorhandlinger, arbejdskonflikter (uanset om de involverer vores medarbejdere), eller handlinger fra lokale eller centrale regeringer eller fra andre kompetente myndigheder, samt andre force majeure begivenheder i henhold til gældende lov.

17. KONFLIKTLØSNING

17.1 Hvis du har en uoverensstemmelse med os i forbindelse med dit CPS-medlemskab, bedes du i første omgang kontakte os via den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk og forsøge at løse sagen med os.

17.2 Hvis vi har en uoverensstemmelse med dig i forbindelse med dit CPS-medlemskab, vil vi også forsøge at kontakte dig direkte for at løse sagen. Vi vil bruge de kontaktoplysninger, du har angivet i din erhvervskonto.

17.3 Hvis vi mod forventning, ikke er i stand til at løse en uoverensstemmelse, vil vi drøfte med dig en effektiv måde uafhængigt at løse problemet på. Dette påvirker på ingen måde dine rettigheder til at bringe enhver tvist for den relevante ret.

18. OPDATERINGER OG ÆNDRINGER TIL DISSE BETINGELSER FOR BRUG

18.1 Vi kan fra tid til anden ændre eller opdatere disse Betingelser for brug uden forudgående varsel til dig.

18.2 Du kan få vist den aktuelle version af Betingelserne for brug her eller ved at kontakte os via CPS Priority Support Helpdesk og bede om en kopi af de aktuelle Betingelser for brug.

19. GÆLDENDE LOVGIVNING OG JURISDIKTION

19.1 Disse Betingelser for brug er underlagt engelsk lovgivning. Det betyder, at en Aftale om køb af CPS-medlemskab, der laves med os, og enhver tvist eller ethvert krav, der opstår som følge af eller i forbindelse med dette, vil være reguleret af britisk lovgivning.

19.2 Du og vi er begge enige om, at domstolene i England og Wales vil være ikke-eksklusiv jurisdiktion.

20. KONTAKT OS

Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler om dit CPS-medlemskab, kan du kontakte os via den dedikerede CPS Priority Support Helpdesk. Vores kundeserviceteam sidder klar til at hjælpe.

OPDATEREDE BETINGELSER: 17. februar 2023

BILAG

CANON LÅNESERVICE – BETINGELSER FOR BRUG

Canon Europa N.V., dets underordnede Canon nationale salgskontor eller regionale salgskontor (- som defineret i: https://www.canon.dk/contact_us/canon_europe_middle_east_and_africa_offices), ("Canon"), indvilliger i, uden beregning, at låne mig omstående varer og relateret tilbehør som beskrevet i låneordren (samlet kaldet "udstyr"). Jeg accepterer, at min brug af udstyret vil være underlagt følgende vilkår og betingelser:

1. Udstyret er til min personlige brug i overensstemmelse med vilkårene i denne aftale, og jeg vil ikke udlåne udstyret til tredjemand.

2 Jeg erkender, at Canon forbeholder sig ret til når som helst at tilbagekalde alle dele af udstyret uanset årsag ved meddelelse herom. Alt udstyr skal returneres til Canon vha. den medfølgende adressemærkat (hvis relevant), enten inden for 5 arbejdsdage efter modtagelsen af mit reparerede produkt eller inden for den tidsperiode, der er angivet i den enkelte låneordre, eller eventuelt tidligere, hvis Canon anmoder om returnering. Manglende returnering af udstyr til Canon ved anmodning eller som påkrævet vil resultere i, at Canon fakturerer mig for hele producentens vejledende pris for varen.

3. Jeg vil returnere udstyret på det angivne returneringstidspunkt i god, funktionsdygtig stand og rimelig forventet slitage. Jeg accepterer at gøre mit yderste for at beskytte udstyret mod slag, stød, vandskader, sand, snavs og andre skadelige stoffer, som kan beskadige udstyret. Jeg anerkender og accepterer, at jeg selv bærer hele ansvaret for tab eller beskadigelse af udstyret, mens udstyret er i min besiddelse og indtil Canons modtagelse af udstyret. Jeg accepterer at tilbagebetale Canon for eventuelle omkostninger i forbindelse med udstyrsreparation eller -udskiftning, der måtte være nødvendig som følge af misbrug, uagtsomhed eller forsømmelse under udlånsperioden.

4 Jeg accepterer at bruge udstyret i overensstemmelse med offentliggjorte instruktioner fra Canon. Jeg vil under ingen omstændigheder udføre vedligeholdelse eller reparation af udstyret. Hvis vedligeholdelse eller reparation af udstyret er nødvendig, vil jeg kontakte Canon for at få yderligere instruktioner.

5 Jeg anerkender og accepterer, at udstyret er udlånt til mig "SOM DET ER". Der gives ingen garantier af nogen art, udtrykkelige eller underforståede, vedrørende brug eller drift af udstyret, og alle sådanne garantier er udtrykkeligt fraskrevet, herunder underforståede garantier for salgbarhed og egnethed til et bestemt formål. Canon er ikke ansvarlig for eventuelle skader, herunder, uden begrænsning, personskade, tingskade, tab af profit eller andre direkte, særlige, hændelige skader eller følgeskader, der måtte opstå som følge af denne aftale eller brugen eller manglende evne til at bruge udstyret.

6 Jeg forstår, at jeg er ansvarlig for returomkostningerne og er ansvarlig for at arrangere forsendelsen tilbage til Canon, medmindre andet er aftalt med Canon på forhånd.

Jeg forstår mit ansvar vedrørende udstyret, som det fremgår af nærværende aftale, og jeg garanterer personligt for returneringen af dette udstyr eller betaling af eventuelle dele, som ikke returneres, når det skal returneres til Canon.

VERSION: 5.0

SENEST OPDATERET: 24. januar 2022