ID for FAQ: 8201562200
Udgivelsesdato: 25 oktober 2013
Ved at følge fremgangsmåderne nedenfor kan du bruge Canon-printeren til Google Cloud Print.
I Google Cloud Print kan du ved hjælp af en pc, smartphone eller anden type PDA udskrive fra hvor som helst, du ønsker.
1. Gør følgende klar:
a) Google-kontooplysninger (din e-mail-adresse og adgangskode, som du bruger til at logge på Google)
b) Printer, der understøtter Google Cloud Print
c) Pc, smartphone eller anden type PDA, der har forbindelse til internettet
d) Et ark almindeligt A4-papir
2. Kontrollér printerforbindelsens miljø.
Printeren skal have forbindelse til internettet via et adgangspunkt eller en router.
3. Registrer printeren på Google Cloud Print.
a) Google-kontooplysninger
Din e-mail-adresse (Gmail) og adgangskode, som du bruger til at logge på Google.
Hvis du ikke har dem, skal du oprette din egen konto.
For at oprette en konto skal du gå til Google Konti-siden eller klikke på [OPRET EN KONTO] i øverste højre hjørne af Gmail: E-mail fra Google-siden (Google-logon).
b) Printer
c) Pc, smartphone eller anden type PDA
Pc'en, smartphonen eller en anden type PDA skal have forbindelse til internettet (herunder via 3G-linjen).
d) Et ark almindeligt A4-papir
* For at bruge disse tjenester på intranettet skal du åbne port 5222 (både på pc’erne og intranettet).
1. Udskriv URL-adressen til godkendelse.
(1) Kontrollér, at printeren er tændt.
(2) Tryk på [Webtjeneste].
(3) Tryk på [Webtjenesteopsætning].
(4) Tryk på [Cloud-indstillinger].
(5) Tryk på [Opsætning af Google Cloud Print].
(6) Tryk på [Registrer på Google Cloud Print].
(7) Tryk pa [Ja] i den naste meddelelse.
(8) Tryk på [Næste].
(9) Tryk på det sprog, du vælger, på det næste skærmbillede.
(10) Når du i næste meddelelse bliver spurgt, om du vil udskrive URL-adressen til godkendelse, skal du lægge A4-papir i kassetten og trykke på [OK].
URL-adressen til godkendelse udskrives.
(11) Kontrollér, at URL-adressen udskrives korrekt, og tryk derefter på [Ja].
(12) Kontrollér, at den meddelelse, der viser at godkendelsesprocessen udføres, vises.
Gå videre til trin 2.
2. Registrer printeren på Google Cloud Print ved hjælp af den udskrevne URL-adresse.
(1) Indtast URL-adressen i webbrowseren fra pc'en, smartphonen eller en anden type PDA.
(2) Indtast dine kontooplysninger på den efterfølgende skærm (Gmail-adresse og adgangskode), og tryk på [Log ind].
(3) På skærmen "Printer Confirmation" skal du trykke på [Finish printer registration].
(4) Efter et stykke tid vises meddelelsen på printerens display om, at registreringen er fuldført. Rør knappen OK.
Printeren er korrekt registreret på Google Cloud Print.
1. Kontrollér, at printeren er tændt.
2. Start det program, der understøtter Google Cloud Print, på en pc eller en PDA, f.eks. Chrome-browseren, Gmail eller Dokumenter.
3. I programsoftwaren skal du trykke på skruenøgle-ikonet eller rullemenuen
og vælge Google Cloud Print.
4. Vælg den registrerede printer.
5. Tryk på [Udskriv].
1. Kontrollér, at printeren er tændt.
2. Tryk på [Webtjeneste].
3. Tryk på [Start Cloud-udskrivning].
4. Tryk på [Udskriv fra Google Cloud Print].
5. Der vises en meddelelse med spørgsmålet, om du vil oprette forbindelse til serveren for at kontrollere udskriftsdataene.
Tryk på [Ja].
6. Når der findes udskriftsdata, vil de blive modtaget og udskrevet af printeren.