Produktservice og -reparation
Få alt det, som du har behov for at vide om at sende produktet til service eller reparation. Dette omfatter at finde et værksted, trinnene, der skal følges for at aftale en service eller reparation og et udvalg af ofte stillede spørgsmål til besvarelse af eventuelle spørgsmål, som du måtte have.
Oplysninger om ekspeditionstid
Vi har en stor mængde anmodninger, så vi står i øjeblikket over for nogle forsinkelser i vores reparationer og services, og der er ingen fast reparationstid (undtagen for vores CPS-kunder).
Anmodninger kan tage gennemsnitligt 3 uger eller længere afhængigt af tilgængeligheden af reservedele eller teknikere.
I tilfælde af, at din serviceanmodning ikke haster (dvs. ingen fejl), anbefaler vi derfor, at du overvejer at udsætte afsendelsen af dit produkt.
Vi vil gerne forsikre dig om, at vores Canon Professional Service/Factory Service Centre fokuserer alle tilgængelige ressourcer og tager afgørende skridt til at løse eventuelle afbrydelser så hurtigt som muligt.
Vi bestræber os på at sikre, at service- og reparationsanmodninger bliver gennemført så hurtigt som muligt, og vi vil gerne takke dig for din tålmodighed, mens vi arbejder gennem denne afbrydelse.
Besøg denne side for at få flere oplysninger. Hvis du har brug for hurtig support eller er bekymret for din individuelle sag, er vores supportteam altid til rådighed, så kontakt os.
Service- og reparationsproces
Hvis du har problemer med dit produkt, skal du først besøge Canons supportwebside for at få adgang til brugervejledninger, downloads, ofte stillede spørgsmål og andre nyttige fejlfindingsoplysninger.
Oprettelse af en konto giver en mere problemfri proces til at oprette anmodninger og yderligere fordele.
Hvis du er en virksomhed, skal du blot klikke på [BUSINESS] nedenfor for at registrere/logge på din konto og behandle din anmodning.
Hvis du er forbruger, kan du oprette en Canon-konto eller starte anmodningen ved at klikke på [FORBRUGER] nedenfor.
Du vil blive bedt om at udfylde en formular. For at sikre, at dit/dine produkt(er) bliver repareret/serviceret og returneret til dig med det samme, bedes du angive så mange oplysninger som muligt.
Under dette trin vil du blive vejledt og informeret om den relevante servicelokalitet – enten et Canon Professional Center, vores Canon Factory Center eller en autoriseret Canon-servicepartner for dit/dine produkt(er).
Din ordreoversigt registrerer alle oplysninger om din anmodning og skal leveres sammen med dit udstyr. Print den, og send den sammen med dit/dine produkt(er), så vi kan bekræfte modtagelsen af dem og få alle de oplysninger, der er nødvendige for at behandle din anmodning.
Hvis du ikke kan printe ordreoversigten, er du velkommen til at Kontakte os for yderligere hjælp.
Send (eller aflever) dit/dine produkt(er) til/på det relevante servicested, og sørg for, at det/de er sikkert emballeret.
Se vores ofte stillede spørgsmål nedenfor for at få mere at vide om, hvordan du pakker dit/dine produkt(er) sikkert, da det ellers kan forårsage yderligere skader under transporten.
Vores team vil kontakte dig, hvis vi kræver din godkendelse for at fortsætte. Du vil modtage en e-mail med instruktioner om, hvordan du sporer status for din anmodning, eller du kan få adgang til din konto for opdateringer.
Hvis du har anmodet om en service hos vores servicepartner, kan deres drift variere.
Vi vil bestræbe os på at svare dig hurtigst muligt. På baggrund af din anmodning vil de enten blive afsendt eller gjort klar til afhentning fra os.
Hvis du har brug for dit/dine produkt(er), skal du overveje at abonnere på CPS (hvis du er en virksomhed) eller tilføje Express Services på din anmodning (afhængigt af tilgængelighed).
Hvis du har anmodet om en service hos vores servicepartner, kan deres drift variere.
Jeg har ikke brug for en reparation, jeg har brug for…
-
Vedligeholdelse
Hold dit udstyr fuldt funktionsdygtigt
-
Opgraderinger
Forbedr ydeevnen for udvalgte produkter
-
Express Services
Hvis du har travlt, tilbyder vi vores "mens du venter"-sensorrensning og hurtigere ekspeditionstider for services.
Service- og reparationsproces
Der kan være små lokale forskelle pr. land. Se supportsiderne for dit land via Valg af land.
-
I første omgang vil vi foreslå, at du ser under vores Produktsupport, som indeholder oplysninger, der kan være nyttige i forbindelse med at løse dit problem. Når du har valgt dit produkt, har du adgang til ofte stillede spørgsmål, brugervejledninger, drivere, software og firmwaredownloads
Alternativt kan du arrangere en reparation som defineret nedenfor.
-
Der kan være små lokale forskelle pr. land. Se supportsiderne for dit land via Valg af land.
1 - Anmod om service eller reparation
Hvis du er en virksomhed:- For at kunne sende en service- eller reparationsanmodning til Canon skal du have en aktiv erhvervskonto.
- Du kan registrere dig til en erhvervskonto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en erhvervskonto.
- Når du har logget på din erhvervskonto, kan du starte din service- eller reparationsanmodning.
Hvis du er forbruger:
- Du kan registrere dig til en Canon-konto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en Canon-konto.
- Når du har logget på din Canon-konto, kan du starte din service- eller reparationsanmodning.
- Du kan også starte din anmodning ved at navigere til Arrangér en service eller Arrangér en reparation.
Du vil blive guidet gennem de relevante trin for at angive alle relevante oplysninger (f.eks. anmodningstype, fejloplysninger, købsbevis osv.) og kan tilføje yderligere produkter til din anmodning (hvis det er relevant).
Du vil blive underrettet om det relevante servicested – enten et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner – til dit produkt. Vær opmærksom på, at autoriserede Canon Service Partnere er uafhængige organisationer og derfor opererer med deres egne vilkår og betingelser. Derfor bør du muligvis kontakte dem for at få yderligere oplysninger, før du sender produkter til service eller reparation hos dem.
Afhængigt af dit produkt kan vi muligvis lede dig til vores supportteam, så de kan yde yderligere hjælp.
2 - Når du har indsendt din service- og/eller reparationsanmodning, skal du printe din "ordreoversigt" for at returnere den sammen med produktet
Når du har sendt din anmodning, kan du printe din "Ordreoversigt", og du vil også modtage en kopi via e-mail (hvis du skal printe på et senere tidspunkt). Din "ordreoversigt" vil registrere alle oplysninger om din anmodning og bør leveres sammen med dit produkt, når du sender det til servicestedet (enten et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner). Dette vil gøre det muligt for servicestedet at bekræfte modtagelsen af dit/dine produkt(er) og give dem alle de oplysninger, der er nødvendige for at behandle din anmodning.
3 - Sørg for, at produktet er sikkert pakket til forsendelse
Ved at sende en vare til et Canon Professional Service Center eller vores autoriserede Canon Service Partner indgår du ikke en aftale med Canon. Derfor påtager Canon sig intet ansvar for eventuelle tab eller skader, der opstår under transporten.
Vi anbefaler, at dit produkt pakkes sikkert. Læs Ofte stillede spørgsmål om service og reparation og vores brugervejledning for forsendelsesinstruktioner, da manglende overholdelse af disse kan medføre yderligere skader under transport. Afhængigt af værdien af dit produkt, kan du også overveje at forsikre forsendelsen. Du har også mulighed for at tage dit/dine produkt(er) personligt med til et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner.
4 - Når jeg har sendt mit produkt til reparation, hvad sker der så?
Hvis et produkt er blevet sendt til et Canon Professional Service-center:
Når dit/dine produkt(er) er modtaget, vil det/de blive registreret i vores system, og du får tilsendt en kvittering, hvor vi bekræfter modtagelsen.
Når din ordre er blevet behandlet, og dit/dine produkt(er) er blevet vurderet, vil vi enten straks gå videre med din anmodning (underlagt vores vilkår for service og reparation), eller, hvis det er relevant, kontakte dig for at anmode om din godkendelse til at fortsætte (dvs. i tilfælde af tids- og pristilbud).
Ordreaccept og gennemførelse af kontrakten om køb af service og reparation finder sted, når vi påbegynder den ønskede service eller reparation, medmindre vi har meddelt dig, at vi ikke accepterer din ordre. Betingelserne i din kontrakt gemmes af os, og du modtager en kopi i din ordrebekræftelse.
Du kan kontrollere status for din anmodning og om nødvendigt interagere med Canon Professional Service-center på følgende måde:
- Log på din erhvervskonto, og gå til afsnittet "Support".
- Log på din Canon-konto, og gå til afsnittet "Support".
- Eller hvis du er forbruger og ikke har oprettet en Canon-konto, skal du gå til vores supportwebside og vælge "Kontrollér status for en servicebestilling".
Hvis et produkt er blevet sendt til en autoriseret Canon Service Partner:
Vær opmærksom på, at autoriserede Canon Service Partnere er uafhængige organisationer og derfor opererer med deres egne vilkår og betingelser og processer. Derfor bør du muligvis kontakte dem for at få yderligere oplysninger, før du sender produkter til service eller reparation hos dem.
Bemærk: Ovenstående oplysninger gives kun til kunderådgivning og udgør ikke en aftale af nogen art mellem Canon og kunden. De specifikke vilkår og betingelser for Canon Professional Service-center eller autoriseret Canon Service Partner har forrang for alle oplysninger på denne side.
Ofte stillede spørgsmål om service og reparation
-
I tilfælde af, at du ønsker en service til dit Canon-produkt, kan Canon Professional Services-centre tilbyde dig en række services med faste priser afhængigt af dit/dine produkt(er):
- Vedligeholdelsesservices: Du kan finde oplysninger på vores side for vedligeholdelsesservices
- Opgraderingsservices: Du kan finde oplysninger på vores side for opgraderingsservices
- Ekspresservices: Du kan finde oplysninger på vores side for ekspresservices
Hvis du er en virksomhed:
- For at kunne sende en serviceanmodning til Canon skal du have en aktiv erhvervskonto.
- Du kan registrere dig til en erhvervskonto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en erhvervskonto.
- Når du har logget på din erhvervskonto, skal du gå til afsnittet "Support", hvor du vil blive guidet gennem processen med at oprette din serviceanmodning.
Hvis du er forbruger:
- Du kan registrere dig til en Canon-konto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en Canon-konto.
- Når du har logget på din Canon-konto, kan du starte din service- eller reparationsanmodning.
- Du kan også starte din anmodning ved at navigere til Arrangér en service eller Arrangér en reparation.
Vores Canon-autoriserede servicepartnere kan tilbyde tilsvarende eller lignende services.
-
I tilfælde af, at dit Canon-produkt udvikler en fejl, leverer vi et netværk af servicecentre (bestående af Canon Professional Service-centre og autoriserede Canon Service Partners), som med glæde vil reparere dit produkt i henhold til de originale Canon-specifikationer.
Hvis du er en virksomhed:
- For at kunne sende en serviceanmodning til Canon skal du have en aktiv erhvervskonto.
- Du kan registrere dig til en erhvervskonto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en erhvervskonto.
- Når du har logget på din erhvervskonto, skal du gå til afsnittet "Support", hvor du vil blive guidet gennem processen med at oprette din serviceanmodning.
Hvis du er forbruger:
- Du kan registrere dig til en Canon-konto eller alternativt logge på , hvis du allerede har en Canon-konto.
- Når du har logget på din Canon-konto, kan du starte din service- eller reparationsanmodning.
- Du kan også starte din anmodning ved at navigere til Arrangér en service eller Arrangér en reparation.
Alle servicesteder i vores netværk kan modtage reparationer enten via post-/kurerlevering eller personligt.
Hvis dit produkt er dækket af Canons kommercielle garantitilbud, vil alle udførte reparationer være gratis for dig (underlagt de gældende vilkår og betingelser, som kan findes via vores Warranty Hub). Hvis dit produkt ikke er dækket af Canons kommercielle garantitilbud, vil eventuelle reparationer blive udført mod betaling.
Alternativt kan du som forbruger drage fordel af lovbestemte juridiske rettigheder, der dækker salg af varer, og du kan kontakte den sælger, som du har købt dit produkt hos, for at drøfte eventuelle supportmuligheder, som vedkommende kan tilbyde.
-
I tilfælde af, at din Canon kommercielle garantiperiode er udløbet, eller at fejlens art ikke er dækket af den, kan Canon Professional Service-centre tilbyde dig en række reparationsmuligheder, der skal betales for, afhængigt af dit/dine produkt(er):
- Reparation til fast pris: Du får en fast pris, før du sender dit/dine produkt(er) til et Canon Professional Service-center. Denne faste pris tilbydes for fejl, der skyldes normal slitage, og den omfatter omkostningerne for alle nødvendige reservedele, arbejdskraft og returforsendelse. Hvis fejlen er forårsaget af andre omstændigheder (f.eks. slag eller væskeskader), vil vi kontakte dig for at tilbyde et tids- og pristilbud.
- Reparationsgrænse: Du kan angive en reparationsgrænse (dvs. maksimalt reparationsgebyr), før du sender dit/dine produkt(er) til et Canon Professional Service-center, men der gælder dog en minimumsværdi. Dette fungerer som din tilladelse til, at vi fortsætter med reparationen, og der vil ikke blive afgivet et tilbud. Hvis reparationen kan udføres mod et gebyr, der er lavere end den angivne reparationsgrænse, vil du kun blive opkrævet det lavere beløb. Ved at gøre brug af en reparationsgrænse kan der opnås en hurtigere reparationstid for dig, og din reparation vil heller ikke være underlagt et afvisningsgebyr (gælder, hvis du anmoder om et tids- og pristilbud)
- Tids- og pristilbud: Du kan anmode om et tids- og pristilbud, hvor der efter produktets ankomst til et Canon Professional Service-center vil blive udført en teknisk diagnose. Vi vil derefter give dig et tilbud, der beskriver de forventede omkostninger til reparation af dit/dine produkt(er), som du har mulighed for enten at acceptere eller afvise, før reparationsarbejdet påbegyndes. Hvis du afviser vores tilbud, opkræves der muligvis et afvisningsgebyr for at dække udgifterne til kontrollen.
Alle vores muligheder for reparation, der skal betales for, er underlagt vores vilkår for service og reparation.
Hvis dit relevante servicested er en autoriseret Canon Service Partner, vil de også kunne tilbyde dig en reparation, der skal betales for. De nøjagtige muligheder, der er tilgængelige for dig, kan dog variere og vil være underlagt vilkår og betingelser hos den autoriserede Canon Service Partner.
-
Sørg for, at dit produkt er sikkert emballeret, og se brugervejledningen for modelspecifikke forsendelsesinstruktioner.
Hvis produktet ikke klargøres tilstrækkeligt (og pakkes) til forsendelse, kan det forårsage yderligere skader under transporten og kan resultere i, at din Canon kommercielle garanti bortfalder.
Vi anbefaler, at du gør følgende, før du sender dine printerprodukter:
- Fjern IKKE printhoved(erne), blækbeholder(ne) eller toner(e) fra printeren. Det kan beskadige printeren og ugyldiggøre Canons kommercielle garanti.
- Mens printhoved(erne), blækbeholder(ne) eller toner(e) stadig er installeret i printeren, skal du trykke på TÆND/SLUK-knappen for at slukke for strømmen og derefter tage netledningen ud.
- Frakobl alle kabler. Returnér ikke kabler med printeren, medmindre du bliver bedt om det.
- For MEGATANK-modeller (G-, GM- og GX-serien) skal du se i online-manualen til din printer (findes her) og søge efter "Reparation af din printer" for at finde yderligere transporttrin, der skal udføres for at sikre, at transportfunktionerne (f.eks. blækventilgreb, slædepropper osv.) er blevet aktiveret.
- Fjern alt papir fra printeren.
- Træk papirudbakken, kassetten, de bageste fremføringsdæksler, dokumentdækslerne eller dokumentfremførerbakkerne tilbage, eller luk dem.
- Brug en egnet tape til at fastgøre alle dækslerne på printeren, og læg den derefter i en plastikpose.
- Vi anbefaler afdækningstape eller lignende. Brug ikke tape, der efterlader rester (som f.eks. brun pakketape, Sellotape eller gaffatape).
- Pak printeren i den originale æske og emballage, hvis du stadig har den, og sørg for, at printeren er polstret, så den ikke flytter sig inde i kassen.
- Hvis den originale kasse og emballage ikke længere er tilgængelig, kan du placere printeren i en dobbeltvægget (tyk) kasse og polstre med bobleplast, indtil den sidder fast og ikke bevæger sig i kassen.
- Læg 'Ordreoversigt' i kassen med produktet.
- Luk kassen med stærk tape. Sæt dobbelttape på toppen og bunden af pakken for at få ekstra støtte.
- Efter pakning må kassen med printeren ikke vippes eller vendes på siden eller på hovedet. Hvis du gør det, kan blækket lække under transport og forårsage yderligere skade på printeren.
- For at hjælpe kureren med at håndtere printeren korrekt under transport, anbefaler vi også, at du markerer kassen som følger:
- "DENNE SIDE OP" for at holde printeren med bunden nedad.
- Mærk også med "SKRØBELIG" eller "HÅNDTERES FORSIGTIGT".
Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du gør din inkjet-printer klar til forsendelse, i onlinevejledningen til din printer (findes her) og søge efter "Reparation af printeren" eller "Transport af printeren".
Vi anbefaler, at du gør følgende for foto- og videoprodukter:
- Før emballering skal du gemme eventuelle indstillinger (hvis relevant), da dit produkt muligvis skal nulstilles til fabriksindstillingerne under reparation.
- Fjern tilbehør som f.eks. batterier, hukommelseskort, batteriopladere, kabler (medmindre det er relateret til produktfejlen).
- Sørg for, at du placerer dit hus-/objektivdæksel på dit produkt, og pak altid dine foto-/videoenheder og objektiver separat (dvs. ikke monteret) for at beskytte dem under transport, og bemærk, at vi ikke vil levere et nyt hus/objektiv uden beregning efter udførelse af din reparation/service.
- Pak produkt(er) i den originale æske og emballage, hvis du stadig har den, og sørg for, at produktet er polstret, så det ikke flytter sig inde i kassen.
- Hvis den originale kasse og emballage ikke længere er tilgængelig, kan du placere produktet i en dobbeltvægget (tyk) kasse og polstre med bobleplast, indtil det sidder fast og ikke bevæger sig i kassen.
- Læg 'Ordreoversigt' i kassen med produktet.
- Luk kassen med stærk tape. Sæt dobbelttape på toppen og bunden af pakken for at få ekstra støtte.
- For at hjælpe kureren med at håndtere dit produkt korrekt under transport, anbefaler vi også, at du markerer kassen som følger:
- "DENNE SIDE OP" for at holde produktet med bunden nedad.
- Mærk også med "SKRØBELIG" eller "HÅNDTERES FORSIGTIGT".
-
Hvis du har sendt dit produkt til et Canon Professional Service-center, kan du kontrollere status for din reparation eller service på følgende måde:
- Log på din erhvervskonto, og gå til afsnittet "Support".
- Log på din Canon-konto, og gå til afsnittet "Support".
- Eller hvis du er forbruger og ikke har oprettet en Canon-konto, skal du gå til vores supportwebside og vælge "Kontrollér status for en servicebestilling".
Hvis du har sendt dit produkt til en autoriseret Canon Service Partner, skal du kontakte dem direkte for at få en statusopdatering. -
Hvis det usandsynlige skulle ske, at du stadig oplever et problem efter reparationen, bedes du kontakte Canon Professional Service-center, da vores reparationer med garanti er fri for defekter (i henhold til vores vilkår for service og reparation).
Hvis du har sendt dit produkt til en autoriseret Canon Service Partner, skal du kontakte dem direkte.
-
Vi anbefaler, at reparationer kun udføres af Canon Professional Service-centre eller autoriserede Canon Service Partners, da specialværktøj og software kan være påkrævet for at kunne reparere dit produkt på en sikker måde.
Hvis det er nødvendigt, kan du købe originale Canon-reservedele via udvalgte autoriserede Canon Service Partners eller reservedelsdistributører på følgende måde:Kun for virksomheder:
EET GroupFor virksomheder og privatkunder:
Overall -
Vi er forpligtet til at sikre, at der er bæredygtig support til vores produkter så længe som muligt. Når et produkt er fjernet fra salg af Canon, bestræber vi os på at sikre, at der er reservedele til rådighed i følgende perioder:
UDVALG MODEL ÅR Digitale spejlreflekskameraer EOS 1D-serien, EOS 5D-serien 7 Andre EOS-serier 5 SPEJLLØSE EOS R-serien 7 EOS M-serien 5 OBJEKTIVER EF-L-serien, RF-L-serien, DO-serien, TS-E-serien og CN-E-serien 7 Alle andre objektivserier 5 FLASH Alle Speedlite-modeller 5 KOMPAKTKAMERA PowerShot G-serien 5 PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS 5 VIDEO LEGRIA-serien; X-serien (XF; XA; XL; XH; XC); ME-serien; Ml-serien og Cinema EOS-serien 7 Tilbehør: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400,CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 7 PROJEKTOR XEED-serien, LV-serien og LX-serien 7 KIKKERT Alle kikkerter 5 PRINTERE PIXMA- og MAXIFY-serien (undtagen modeller angivet nedenfor) 5 i-SENSYS-serien 7 SCANNER CanoScan-serien 5 ANDRE PRODUKTER Alt fototilbehør, objektiver (kun EF50 F1.8 STM, EF-M 22MM f/2.0, EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM), PowerShot-serien (undtagen modeller angivet ovenfor), IXUS-serien, videotilbehør og objektiver (undtagen modeller angivet ovenfor), projektortilbehør og objektiver, regnemaskiner, PIXMA-printere (MG2xxx, MG3xxx, MG5xxx, MX4xx, MX5xx, TR45xx, TS3xxx og TS5xxx), SELPHY CP-serien; Zoemini-serien, IVY REC og scannere (CanoScan Lide-serien og P 2XX-serien) Ingen reservedele
Hvis det ikke er muligt for os at få en nødvendig reservedel i denne periode, vil vi sikre, at der leveres en alternativ løsning til vores kunder.
-
Regelmæssig vedligeholdelse holder dit produkt i topform, så det fungerer efter de forventede standarder, hvilket giver dig de bedste resultater, når du optager, og du kan reducere risikoen for, at dit produkt skal repareres på et tidskritisk tidspunkt. Få mere at vide om vedligeholdelse, og hvordan det kan hjælpe med at sikre, at dit udstyr er klar, når du er her.
Servicering af dit udstyr med producenten før salg sikrer, at produktet er i topform, hvilket giver den nye ejer et ekstra tillidslag. Dette garanterer optimal funktionalitet og driftssikkerhed, forbedrer den samlede værdi af produktet og fremmer tilliden til dets ydeevne.
Canon Professional Service Centres og Factory Service Centre
Få mere at vide om teamet og faciliteterne på dit lokale Canon Professional Service Centre eller Factory Service Centre.
Du har måske også brug for ...
-
Kontakt os
Kontakt os for at få telefon- eller e-mailsupport
-
Reparation
Find et servicecenter, og find andre nyttige oplysninger om vores reparationsproces
-
Genanvendelse
Få mere at vide om Canons genbrugsprogram for patroner
-
Canon-konto
Registrér dit produkt, og administrér din Canon-konto